Polski Związek Hokeja na Trawie – w oparciu o aktualnie obowiązujące przepisy sanitarne – opracował zbiór zasad na obiektach do gry. Apelujemy i zachęcamy do ich przestrzegania w trakcie nadchodzących miesięcy.
PZHT informuje, że od najbliższej soboty (15 maja) zarządcy obiektów sportowych na świeżym powietrzu będą mogli wpuszczać na trybuny 25 proc. publiczności. Kolejne poluzowanie obostrzeń i możliwość wejścia na stadiony 50 proc. widzów zapowiadane jest na dzień 29 maja (sobota).
Przepisy sanitarne podczas spotkań hokeja na trawie:
- Administratorzy obiektów są odpowiedzialni za stan zabezpieczenia sanitarnego w trakcie spotkań ligowych hokeja na trawie, o ile w wyniku umowy nie przenieśli powyższej odpowiedzialności na gospodarzy spotkań.
- Zawodnicy i sztaby szkoleniowe przed wejściem do szatni powinni zostać poddani badaniu temperatury.
- Osoby z temperaturą powyżej 38 st. powinny zostać skierowane do specjalnie wyznaczonego pomieszczenia, następnie organizator powinien podjąć działania zgodnie z obowiązującymi przepisami sanitarnymi.
- Każdorazowo, przed i po zakończeniu meczu powinna nastąpić dezynfekcja ławek rezerwowych dla zawodników oraz stolika delegata technicznego.
- Do obsługi meczowej powinna zostać wskazana niezbędna, minimalna grupa osób.
- Przy wejściu i wyjściu na obiekt powinny zostać ustawione punkty dezynfekcji rąk. Procedura dezynfekcji rąk dla wchodzących i opuszczających obiekt jest obowiązkowa.
- Możliwe jest korzystanie z węzłów sanitarnych, które powinny być dezynfekowane przed i po meczu.
- Dodatkowe zalecenia:
- zachowanie dystansu społecznego przez obsługę spotkań, w tym trenerów,
- posiadanie przez zawodników własnej, spersonalizowanej butelki z napojem,
- rezygnacja z procedury podawania sobie ręki i „przybijania piątki”,
- zakaz spluwania i wydmuchiwania nosa na murawę boiska.
Ponadto należy również stosować zasady wynikające z poniższych wskazań:
Zasady prowadzenia zajęć:
- zachowanie dystansu społecznego
- obowiązkowa dezynfekcja rąk dla wchodzących i opuszczających obiekt (odpowiedzialni trenerzy)
- obowiązkowe sprawdzanie temperatury wszystkich uczestników przed rozpoczęciem zajęć
- weryfikacja i rejestracja uczestników: trenujących osób, trenerów, obsługi obiektu (lista obecności z podaniem daty i godziny)
- w przypadku złego samopoczucia lub innych dolegliwości w czasie zajęć zawodnik jest zobowiązany zgłosić je trenerowi lub innej osobie funkcyjnej
- w razie potrzeby podlewanie boiska w trakcie przerw technicznych
- każdy uczestnik zajęć musi posiadać własną butelkę z wodą i własną koszulkę (znacznik) w odmiennym preferowanym kolorze – znaczniki wydają trenerzy w trakcie pierwszych zajęć, po treningu zawodnik zabiera do wyprania
- rezygnacja z procedury podawania sobie ręki tzw. przybijanie piątki
- zakaz spluwania i wydmuchiwania nosa na murawę w trakcie treningu
- dopuszczony tylko własny sprzęt bramkarski – dezynfekowany po każdym treningu
- 15-minutowa przerwa techniczna po każdych zajęciach, w trakcie której trener dokonuje dezynfekcji piłek, pachołków, drabinek i innych pomocy trenerskich
- każdorazowa dezynfekcja ławek dla zawodników w trakcie przerwy technicznej
- zalecane (w miarę możliwości technicznych) wydzielenie osobnego wejścia i wyjścia na teren obiektu sportowego
- zalecamy dotykanie piłek przez zawodników/zawodniczki tylko kijem
- ograniczenie dotykania ochraniaczy na zęby i przestrzeganie higieny w tym zakresie – (pudełka na ochraniacze trzymane wyłącznie w osobistych torbach treningowych)
- po zakończeniu treningu niezwłoczne opuszczenie obiektu
- obowiązkowe jest umieszczenie w widocznym miejscu informacji z obowiązującymi procedurami
Polski Związek Hokeja na Trawie