Za nami Terravita Puchar Polski w hokeju na trawie. W minioną niedzielę (5 lipca) tryumfatorem rozgrywek został KS AZS AWF Poznań, ale tak naprawdę zwycięzcą jest każda osoba, która w jakikolwiek sposób uczestniczyła w tych zawodach.
Hokej na trawie – po piłce nożnej oraz żużlu – był trzecią dyscypliną, która wróciła do gry po przerwie spowodowanej epidemią koronawirusa. 20 czerwca odbyły się pierwsze spotkania w ramach Pucharu Polski, który ostatni raz był rozgrywany na boiskach „zielonego” hokeja 13 lat temu. Tym razem rozgrywki miały swojego sponsora tytularnego – Terravita. To firma, która zajmuje się produkcją oraz dystrybucją wyrobów czekoladowych.
Marka była obecna na wszystkich nośnikach reklamowych oraz na kompleksie AWF Poznań w trakcie rozgrywania meczów. Przed pierwszymi spotkaniami wszystkie drużyny otrzymały „pakiet powitalny” od sponsora. Ponadto PZHT wraz z Terravitą po każdym pojedynku nagradzali najlepszego zawodnika.
Sukces Terravita Pucharu Polski to także zasługa wszystkich 12 zespołów – WKS Grunwald Poznań, KS Pomorzanin Toruń, KS AZS AWF Poznań, LKS Gąsawa, KS Warta Poznań, AZS Politechnika Poznańska, UKH Start 1954 Gniezno, KS Stella Gniezno, HKS Siemianowiczanka, MKS Środa Wielkopolska, KS Polonia Skierniewice i UKHT Ósemka Tarnowskie Góry. Wszystkie ekipy dostosowały się do rygoru sanitarnego, który panował na kompleksie AWF w Poznaniu – na szczęście żaden test na obecność COVID-19 nie musiał zostać wykorzystany.
– Cieszy nas także współpraca wszystkich ekip. Dziękujemy klubom za solidarność w pokryciu kosztów związanych z sędziami oraz opieką medyczną – mówi wiceprezes PZHT Rafał Grotowski.
Ze względu na panujący w kraju stan epidemiczny spotkania Terravita Pucharu Polski w hokeju na trawie zostały rozegrane bez udziału publiczności. Jednak wszystkie mecze fazy grupowej oraz półfinały można było oglądać za pośrednictwem kanału „Hokej Superliga” w serwisie YouTube. Natomiast finał rozgrywek został wyemitowany „na żywo” w telewizji TVP Sport. Według oficjalnych statystyk hokej na trawie tego dnia obejrzało 61 190 widzów.
Te wszystkie sukcesy nie byłyby możliwe także bez pomocy lokalnych, regionalnych i ogólnopolskich mediów. Terravita Puchar Polski cieszył się sporym zainteresowaniem wśród żurnalistów. Z satysfakcją odnotowaliśmy wszystkie publikacje na temat naszej dyscypliny w trakcie tych kilku tygodni. Dziękujemy dziennikarzom także za obecność na obiekcie.
Fot. Mariusz Orzeł